Domedagen, när?

Vill bara snabbt skriva lite om en artikel som jag läste på aftonbladet.se
Rubriken lyder: De ska rädda jorden. En rymdsond ska spåra domedagsasteroiden Apophis. Den ska tydligen i värsta fall kollidera med Tellus år 2036. Låter lite skrämmande tycker jag.
Risken att Apophis skulle kollidera med jorden beräknas idag var mycket liten - 1 på 45.000. Men det finns en oro för att kalkylen förändras om något påverkar omloppsbanan till 2036. Vad man i så fall skulle göra är ännu inte klart.  Asteroiden Apophis är en stor sten, 250 meter i diameter. Den upptäcktes 2004 och kommer att vara synlig med blotta ögat när den passerar jorden 2029. Sju år senare, år 2036, kommer den tillbaka och då kan den vara farlig, beroende på om banan förändrats.

Jag tycker att det här med domedags datum verkligen är skrämmande. jag gillar inte att man säger att något kommer att hända jorden vid ett speciellt datum. "Planeten" Nibiru är något stort. Ett litet tag trodde jag på Skitsnacket, men sen förstod jag att jag inte behöver oroa mig. Enligt många kommer Nibiru att korsa Jordens bana, vilket leder till ett helvette här på Jorden. 2/3 av jordens befolkning kommer att dö osv. Och så har man bilder på "planeten". År 2012 ska den komma, då den Mayanska kalendern slutar. Nedan har ni en video, som jag har tittat på minst 20 gånger. Den är nästan trovärdig. Man ska inte tro på allt. Jag har även kontaktat mannen som har gjort videon och han gav mig aldrig ett svar. Konstigt. Det finns tre olika filmer i serien "are you ready". Titta på alla tre och säg vad ni tycker. Ibland undrar jag vart dom får allting ifrån.
Jag köpte t.om. en bok om Nibiru, bara för att se vad författaren hade att säga. Slöseri med pengar tycker jag :)
God natt !
// ASSI

Kommentarer
Stefan Nilsson

Får mig osökt att tänka på filmen Armageddon.

2011-04-18 22:28:00
URL: http://biggest-loser.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: