observerat

Såja, hej igen!

Dokumentären var jättebra. Jag har länge tänkt på det här med astrofotografering. Hade varit kul att fota en galax :) Men jag vet inte hur, tyvärr. I dag gick vi till observatoriet, som ni alla vet ;). Vi såg bla. dubbel stjärnor, på Betelgeuse, oironnebulosan, plejaderna och  andromedagalaxen. Vi hittade inte så mycket mer, för det är inte så enkelt :(
Vi kunde koordinaterna på många himlakroppar, men ingen av oss har använt koordinater förut. Därför viste vi inte hur det fungerade. Men vi lär oss snart ;). Och man blir så arg när man inte kan. För det finns sjuukt mycket att se på himlen!

Igår var det 21/12. Och om 4 år utplånas jorden, 21/12 2012. Alla vet ju det, eller? Nej, så klart inte. Är ju sarkastisk.
Jag läste ett roligt inlägg om just domedags profetior på Universe Today. Handlar bl.a om Nibiru. Tycker att ni ska läsa vad dom har att säga om detta. Universe today
Jag tänker titta på astronomi dokumentär nu, för det är alltid bra att lära sig nytt. Känner att det är för mycket astronomi på gång just nu hehehe.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: