Något ni kanske inte vill missa?

Hej alla!

Ikväll är det nyår, så ta det lugnt när ni firar ;). Iår blir det familj och vänner för mig, får inte stressa så mycket. Och för er som har bra väder idag, Lucky you! Idag kan man se ett fint, astronomiskt skådespel.

Precis vid månskäran kommer ni att kunna se Venus, som liknar en stark lysande stjänrna. Och när solen går ner, kommer man att se Merkurius och Jupiter vid varandra, nära horisonten. Dom lyser inte så starkt som Venus, men jag vet att dom är synliga! Fyra himlakroppar samtidigt, det är ett härligt slut på 2008.
Så, har ni fint väder och har tid att gå ut och titta på himlen tycker jag att ni ska göra det! Detta sker runt 15.10 och framåt
Ha det så kul idag! 2009 är det astronomiska året, så fira nyår extra mycket idag ^^. Gud, astronomiska året. That will be my year! Kramar!

Och mitt stjärntecken mellan 4 himlakroppar :)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: