God I'm lazy!

Hej alla!

Idag har jag ingen inspiration alls, jag orkar inte och vet inte vad jag ska blogga om :P. Kanske för att jag tänker på att jag ska till Turkiet imorgon. Lite nervöst faktiskt. Första gången jag åker dit själv :). Kan väl säga att jag har lärt mig något nytt idag. Lyssnade på en astronomi professor (cd), han pratade lite om månen. Vet ni varför månen nästan inte syns när det är nymåne? Jo, för att solen inte lyser på den då. Men hur syns månen. Ni vet ju att den inte sänder eget ljus. Jo, jorden är väldigt upplyst, det ser man från rymden. Och det är jordens ljus som lyser upp månen då :). se bilden så fattar ni. Detta är då några dagar efter nymåne. Det ljusa området är solens ljus, och det mörka är jordens :) Coolt va?
Nu har ni också lärt er något nytt.


Om 5 minuter kommer Dilek hit. Vi tänker bara kladdkaka och titta på tv ;D. Jag loggar in senare och ger er en sista astronomi inlägg. Se ya'll later. Hälsningar från en lat Assi!

Kommentarer
Christofer

Helt OK! Lat får man vara! :-)



Fick för övrigt en bok med kladdkakerecept i julklapp!

Mumma!

2008-12-27 22:14:43
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

ehehe, gott med kladdkaka!

2008-12-27 23:58:20
christofer

Mycket gott!

Blev t.o.m. så att jag köpte en Frödinge kladdkaka i affären en gång och åt som lunch - istället för den reguljära Pelles Pizzan! :-)

Fick lov att dela upp den på två luncher då det blev lite väl mastigt med "bara" kakao då jag inte hade någon (vispad) grädde till...

2008-12-29 23:57:00
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

oj oj. man blir riktigt mätt när man äter kladdkaka, speciellt med vispgrädde. Fick en sockerchock :P

2008-12-30 00:12:54
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: