Gladaste Assi :)

Heej!

I'm back now! Visningarna gick hur bra som helst, om man jämför dom med min första visning. Har ju utvecklats otroligt mycket. Idag kunde man inte se något, förutom månen. Det fanns även en fin halo runt månen, jättevackert! Så dom fick se hela månen + månen förstorad. Ville visa några kratrar också :). Sen visade jag Saturnus bilden som jag tog med mobilen. Vad chockade dom blev!
Efteråt fick jag världens bästa kommentarer. Lärarna var skitnöjda.

Så, studerar du astronomi eller?
- Jag? Nej, jag tog studenten iår. Så jag passar på att jobba på observatoriet
VAAH?!?! Så det betyder att du är 19 år ? Hur kan du så mycket då?
- Hmm, jag har bara läst böcker och lärt mig allt själv. har varit intresserad av astronomi sen jag var 13.
Men herregud, vi trodde att du typ var 30 år (inte för att du ser gammal ut) och var doktorand i astronomi. Eller var en Chalmers elev.
-Hahah, nej nej! Jag tänker studera astronomi om ett halvår ungefär.
Men herregud :O! Så du har läst naturvetenskap då. Det är mycket man ska plugga på. Hur hann du med atronomin?
- Jag är väldigt intresserad, så jag läste så fort jag hade chansen.
Så, då vill du bli astronaut också. Eller?
Jaaa, mer än något annat. Fast det är väldigt svårt att bli det¨.
Nä, det är bara att säga lycka till. Och visningen var jättebra. Vi läre oss mycket.

Ni förstår nog varför jag är glad. Bästa kommentarerna någonsin. Dags att ZzzZzz: Good night!

Kommentarer
christofer

Vad kul!

Det är sådant beröm som får en att växa som person och bara vilja suga åt sig mer av det man är intresserad av! :-)

2008-12-10 19:50:19
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

Vist är det så :D

2008-12-10 20:51:17
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: