Gick fint fint.

Heej alla!
Sen uppdatering, jag vet. Kom hem för 35 minuter sen ungefär. Idag gick det också väldigt bra, dåligt väder. Först kom det en klass, där barnen var runt 9 års åldern. Efter det kom det faktiskt en gymnasie skola, med elever i min ålder :) Kul.
Det gick bra, tills jag skulle visa dom Andromeda. Plejaderna htitade jag, men varför ska det vara så svårt med Andromeda :P? Och nu känner jag mig trött, ojoj. Imorgon ska jag till simhallen med Dilek. Ska bli kul. Ska försöka att slå mitt rekord, som är 42 längder.
Jag uppdaterar dåligt dessa dagar, me know! Det är första gången jag inte känner för att sitta framför en dator, skumt. Det är därför jag inte uppdaterar. Tänka sig, om tre veckor ungefär så ska jag till Turkiet. och om 39 dagar ska jag till STHLM! Ojsan, på söndag ska jag ha en magdans uppvisning. panik :D
Oj vad tiden bara flyger iväg!  Nä, nu tänker jag lägga mig i sängen och titta på Scrubs. God natt alla!

P-M Hedén lyckades iallafall ta en grym bild. Vi andra som inte fick se detta ovanliga
fenomen är otroligt avundsjuka. Med vi andra menar jag mig då ;)

>
Och jag har suttit och lyssnat på den här tjejen 10000 gånger nu. Å herregud
vad bra hon sjunger! Såg det på tv igår, och fick tårar i ögonen. Grymmtt!

Kommentarer
Henrik

Jasså det var så bra väder att man kunde se plejaderna i alla fall? Andromeda är ju extra svår när det är lite halvmulet eller disigt, eftersom den dels är förhållandevis ljussvag och dels kan vara svår att känna igen när man väl hittat den eftersom den ju ser ut som ett moln... =) Men efter att vi fixat Meade-teleskopet kommer vi ju inte ha det problemet att man inte hittar grejer!

2008-12-05 12:45:53
URL: http://henkeliduu.blogg.se/
Assi

oja, blev klart väder i 10 minuter ungefär :P. Vi MÅSTE fixa teleskopet. Det hade blivit mycket enklare att hitta galaxer och nebulosor. Och vi kan också visa mycket mer, inte bara det gamla vanliga.

2008-12-05 12:48:38
URL: http://astronomi.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: