Astronomi i Turkiet.

Hej igen!
Känner mig fortfarande trött från resan. Tänker lägga mig i soffan och titta på tv. Har inte tittat på tv i 1 månad nu :D
Bilderna nedan tog jag med mobilkameran, därför är kvaliten så dålig. Hade jag haft en system kamera skulle bilderna säkert blivit mycket bättre. Ska köpa en kamera, eller titta på en iaf. på månad. Har Canon 450D i tankarna just nu. Vill inte ha en jättedyr kamera. Är ju inte expert när det gäller foto.

Hittade även Betelgeuse (stjärna), såg stjärnfall och det vita bandet. Det var stjärnklart varje kväll. Miljoner stjärnor syntes varje dag. I Sverige är det inte så :( Har tagit 280 bilder i Turkiet och ni ska få ta del av några.
Ha det bääst!



Från väster: Jupiter.     Månskära.     Månen i närbild.    En röd måne.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: