Vetenskapsfestivalen!

Hej!

Sitter i skolan, framför datorn. Snart börjar fysik lektionen, men först vill jag säga detta.  Som alla vet är Vetenskaps festivalen på gång snart, om en vecka rättare sagt. Och då ska jag jobba på observatoriet! Ska guida allmänheten för första gången! Känner mig ganska nervös. Äntlgen får jag jobba på Vetenskaps festivalen. Kommer ihåg när jag var på en astronomi föreläsning, när jag gick i 9:an. Min lärare tyckte att jag skulle dit, ochimage151 jag var den enda som kunde något på föreläsningen (I think). Jag svarade på alla frågor iallafall. Ni ska iallafall få tiderna, så passa på och besök observatoriet nu när jag guidar :DVi står i Vetenskaps festivalens egna tidning. Kopierar texten så att ni får läsa den, ifall ni inte får tag i nån tidning.

image150
Vid klart väder visar vi Månen och Saturnus. Utomhusvisningen kompletteras med rundtur inne. Vid mulet väder visar vi vår utrustning och svarar på alla tänkbara frågor. Passa på att se kratrarna och saturnus ringar. Hela familjen är välkommen! Arrangeras av Observatoriet i Slottsskogen tillsammans med Göteborgs Astronomiska klubb
Medverkande:
Tema: Värt att veta
Aktivitetstyp: Guidad tur/visning
Lokal: Observatoriet i Slottsskogen, Björn Hedvalls stig - ca 10 min promenad från hållplats Masthugget, nedanför Vattentornet
Adress: Datum: 2008-04-16.
Tid: 20:00 - 21:00

Vist låter det roligt? :) Vi kommer även ha öppet  för allmänheten den 17:e och 18:e samma tid. Ni är alla välkommna! Jag måste verkligen plugga på det jag ska prata om! Kommer att vara väldigt nervös ska jag säga! För skolklasser är det andra dagar, men det kan man hitta i tidningen.

Ha det så bra nu! // ASSI


Kommentarer
Christian Vestergaard

Hej Assi !!

Vi har hälsat på varandra på Carina M. Perssons föredrag på Naturhistoriska Museet den tionde februari. Ville bara säga att jag börjat läsa din blogg på sista tiden och att jag dyker upp i morgon söndag på professor Dravins astrobiologiföredrag på Stadsmuseet. Kommer du dit eller?

Mvh Christian Vestergaard

2008-04-19 17:54:35
URL: http://www.continent-amastro.net
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: