Sol!

Hej!

jag har en låång håltimma, så är tvungen att hitta på något. Tyvärr så har alla mina kompisar slutat, och jag börjar om mer än 1 timme. Därför sitter jag här i biblioteket. Lånade Christer Fuglesangs bok, och ska snart sitta och läsa den. Har bara läst 30 sidor hittils.

Snart börjar bild lektionen. Vi ska hålla på med tryck, vilket är roligt. Jag är nog bäst på landskaps målningar.Först tänkte jag skriva lite om Jupiter, vilket jag inet hann göra igår. Observatoriet har börjat att öppna klockan 21, inte 20 som jag trodde. Nästa vecka är sista dagen för stjärnvisningarna. NU ska vi börja med solvisningarna, vilket är roligt. Därför kan ni hälsa på oss på observatoriet en molnfri dag. Har ni tur så får ni se solfläckar. På en solvisning lär man sig väldigt mycket. Jag kommer ihåg sist jag var på en sådan visning. jag var 14 år tror jag, och fick lära mig otroligt mycket. Mer info om solvisningarna får ni en annan dag. Skriver ett nytt inlägg om Jupiter om 5 minuter.
 Jag ska cykla idag. Snart är det student bal ( 1 månad) och jag tänkte att jag borde träna lite innan det. jag ska även ha en magdans uppvisning, så borde nog träna inför det också. :)
Ha det så bra, nu när vädret är så skönt.
// ASSI

p.s. Vill bara säga att jag älskar astronomi, väldigt mycket. har bara tänkt på rymden dessa dagar. d.s.

Kommentarer
Jocke

Hej!

Svara på dagens fråga

http://vastertorp.blogg.se/1207208083_dagens_frga.html

Ha en trevlig dag.

Mvh

JB

2008-04-03 13:30:28
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: