Jobberbjudande

hej!!

Känner mig ganska trött, nu när man har kommer hem från jobbet. Min syster höll som vanligt med päror, så jag ville också testa. Gjorde en NASA-pärlplatta (heter det så? ) som man gör på förskolan. Hade tråkigt, så ville bara testa. Blev ganska nöjd, den ser okey ut. Min mamma sa att hennes kompis undrade om jag kunde hålla en konst kurs för barn. Gissa om jag blad?! Självklart tackade jag ja. Och snart ska jag lära barn att måla med akryl färg. Ska bli underbart att se hur bra dom är. Jag har en massa idér till kursen, och jag tror verkligen att barnen kommer att gilla dom! Det ska bli utställning, ja allt möjligt. Idag vad jag i stan med Dilan och köpte en present till en kompis som fyller år imorgon. jag såg att det var 40% rea på en astronomi bok. Köpte den såklart, kostade bara 57 kr! :)
Just nu har jag två jobb. Jobbar på observatoriet och tar hand om gamlingar. Idag pratade jag med en gamling (äldreboende är nog ett bättre ord), om astronomi. han sa att han aldrig hade besökt observatoriet. Det tyckte jag var synd, och då kom jag på det. Kanske borde jag ordna ett besök. Till alla gamlingar som jag tar hand om. Dom skulle säkert gilla det. Får se :)

Just nu lyssnar jag på en av mina favorit låtar, Timbaland feat. Nicole S. and Keri Hilson - Scream. Älskar RnB låtar! Det var nog allt. Här får ni min favorit del ur Christer Fuglesangs bok. Jag blir så glad när jag läser dessa rader

Den femtonde maj satt jag på mitt kontor på Manne Siegbahnlaboratoriet där jag jobbade som forskarassistent i Per Carlsons grupp, då telefonen ringde. Jag svarade och hörde bara en hojtande kvinna på andra änden av tråden. Så småningom förstod jag att det var Carin Santesson och det hon i upphetsat tonläge försökte få fram att jag blivit utvald. Plötsligt hade ett nytt liv börjat för mig. Det kändes overkligt. Jag ringde Lisa och gick sedan upp till Per. "Jag är ledsen, Per, men jag måste säga upp mig". Per förstod genast vad det gällde och gratulerade mig stort..
Will this happen me one day? Vilken otrolig känsla det måste vara, att bli vald! Går nästan inte att föreställa sig.
Nu måste jag iallafall stänga av datorn, titta på scrubs som börjar om 50 min, och sen sova. Imorgon är det sovmorgon. Då vaknar jag runt 11 eller något, Skönt!

God natt allihopa!

// ASSI

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: