När en dröm går i uppfyllelse...

Heej alla!
 
För 2 veckor sen släppte jag en bomb på Astrobloggens FB sida. Jag var riktigt glad och trodde inte ens mina ögon när jag såg personens nummer på mobilens skärm. Därefter stötte vi på något och jag blev helt plötsligt orolig och nervös. Personen i fråga sa att han skulle kontakta mig några dagar senare, men det tog längre tid än så. Jag fick vänta i nästan 2 veckor på hans samtal. Jag var nervös 24/7, hade min telefon i handen hela tiden och spanade in inkorgen var 10:e minut. Allt jag tänkte på var samtalet och inget annat! Jag till och med avskärmade mig från allt, har inte läst igenom Astrobloggens mail och inaktiverade bloggens FB sida. MEN NU, NU fick jag samtalet. Och nu ska ni få veta vad jag har fått stå ut med dessa dagar.
 
Ni som känner mig och ni som läser bloggen , ni vet hur mycket jag gillar European Space Agency (ESA). Jag har tjatat om ESA sååå många gånger, nästan så att jag själv har tröttnat på mig själv. 
ESA loggan följer mig överallt; på mobilen, som nyckelring, på kaffemuggen, som poster på väggarna och som datorns bakgrundsbild. Allt jag vill är att en dag få vara en del av ESA. 
Jag har haft denna blogg i flera år och aldrig trodde jag att jag skulle skriva ett inlägg som detta. Trodde faktiskt att bloggen skulle vara nere när något sånt här skulle hända. Men nej, snacka om att jag hade fel!
 
I alla fall, jag har haft kontakt med ESA anställda länge. Har fått mycket hjälp och råd, de har varit som mina mentorer. Förra året, när jag besökte ESTEC, så knöt jag många kontakter. En av dem är guldvärd!
Efter besöket sökte jag jobb. Japp, jag gjorde det! Har sen sommaren väntat på att bli kontaktad. Och jag blev kontaktad för 2 veckor sen som sagt. Har pratat med honom och han sa att jag har alla kvalitéer som dem söker efter. Och nu har det hänt, jag kan inte ens fatta att jag skriver detta...
 
JAG SKA JOBBA PÅ EUROPEAN SPACE AGENCY!!!! 
 
Ska flytta till Madrid och arbeta där i ca 6-7 månader (kommer att studera distans samtidigt). Är fortfarande i chocktillstånd, har gråtit, skrikit, skrattat, ja ALLT för att uttrycka min glädje! 
Har drömt om den här dagen sen jag var 13 och nu har det äntligen hänt! Så mycket jag har kämpat för att nå detta mål! Drömmer jag? 
 
Vad är mitt nästa mål? Jo, jag ska söka efter liv i solsystemet eller hitta en jordlik exoplanet. Och jag har bestämt mig för at bli den största kvinnliga kurdiska astronomen i vårt århundrade. Mina mål är alltid höga, så är det! Och denna ska jag nå. Är garanterat ESAs första kurdiska tjej, det tror jag på! Och det bästa, nu är mitt efternamn (Süer) med på ESAs karta. Ja, den finns på rymdbranchens karta nu! Är så lycklig!
 
Kommer att skriva mer om det jag ska göra, det kommer längre fram. Just nu måste jag plugga inför mina tentor, en av tentorna är faktiskt imorgon! Hur ska jag ens koncentrera mig under tentan imorgon? Kan inte ens sitta still just nu...
 
 
Failure is not an option...

Kommentarer
Anna Larsson

Grattis!! :D

Svar: TACK! :D
Assiye Suer

2013-03-21 20:52:28
Blena

Grattiiiiis! Du har kämpat mycket och är värd det! :D

Svar: Tack tack!! :D
Assiye Suer

2013-03-21 22:05:47
Erik

Stort grattis!!
Har läst din blogg ett tag nu utan att kommentera någon.
Grattis igen och tack för en bra blogg.

Svar: Tack så mycket! Jag ska se till att få en bättre blogg, det måste jag :)
Assiye Suer

2013-03-22 07:24:14
Magdalena Eriksson

Stort Grattis och lycka till!!

Svar: Tack så mycket! :) :)
Assiye Suer

2013-03-22 08:35:11
Henrik Sandgren

Grattis åter igen!! Det kan bara bli bra det här. Din glädje smittar av sig. =)

Svar: Tack så mycket Henke! Jag hoppas det, längtar som bara den! :)
Assiye Suer

2013-03-23 09:50:19
URL: http://henriksandgren.daportfolio.com
Jan-Erik

Grattis till jobbet och lycka till i Spanien! Jag ser fram emot upptäckten av planeten Assi ;-)

Svar: Tack så mycket!! Det finns redan en bakterie eller en planet med mitt namn på, som bara väntar på att bli upptäckt av mig ;)
Assiye Suer

2013-03-24 11:16:03
Emma Hå | shoes and beyond

Så roligt! :D Hoppas du hinner med dina studier samtidigt =)

//Emma Hå - astrofysiker och hobbyfashionista

Svar: Jag ska jobba,plugga,plugga på vägen till jobbet,plugga på jobbet, plugga efter jobbet...Jag kommer inte ens att ha någon fritid :P Får la kämpa extra mycket!Wow, astrofysik. Älskar det!
Assiye Suer

2013-03-24 20:22:46
URL: http://emmahas.se
Willy Olausson

Vilken toppentjej du är! Att det finns såna härliga människor som du gör mig lycklig! Önskar dig allt gott i framtiden!

Svar: Tack för dina vänliga ord, du gjorde min dag! Ska kämpa hårt och visa ESA vem jag verkligen är :)
Assiye Suer

2013-03-26 08:30:18
victoria

Wow, grattis! Tycker mycket om din blogg! Jag har en liten fråga; hur gjorde du för att få din text publicerad i exempelvis Populär Astronomi?

Svar: Tack tack! :D Det var faktiskt redaktören som kontaktade mig och frågade ifall jag ville skriva. Har gjort det 3-4 gånger nu :)
Assiye Suer

2013-04-15 13:01:47
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: