Min forsta dag pa ESAC

Hej alla!
 
Just nu i skrivande stund sitter jag pa European Space and Astronomy Centre (ESAC) och haller pa med mitt arbete. Efter lite strul med datorn som jag fick sa har jag antligen borjat och det kanns bra! Allt som fattas ar bandet som jag ska ha runt halsen med ESA loggan pa. Far jag den idag sa kanns allt komplett! Da kan jag verkligen se mig sjalv som en anstalld.

Den forsta dagen var lite mer av en introduktion. Jag fick traffa anstallda, fick en laptop och tillgang till viktiga filer och instruktioner om hur mitt arbete ska se ut osv. Jag fick aven en rundtur och larde mig vart allt ligger och vilka jag ska kontakta nar det behovs. Anlaggningen ar stor sa det lar ta ett bra tag tills jag hittar allt utan problem, precis som efter nagra veckor pa LTU. Det var en intressand och rolig dag och efter det kande jag hur jag verkligen hor hamma har. Langtar hit hela tiden och har insett att astronomi verkligen ar det jag vill arbeta med. Alskar European Space Agency och jag bara njuter av min tid har. Om 6-7 manader ska jag flytta till Kiruna igen och jag langtar inte till det! Fast det far jag val hantera da det narmar sig, Nu ar det min andra arbetsdag har och det ar MANGA kvar. Ett rad till er alla ar att kampa for era drommar sa gott det gar. Beloningen ni sen far ar ovarderlig ska jag saga!
 
Senare mot kvallen kommer jag att ladda upp nagra bilder fran ESAC, sa hall ogonen oppna! Hej da alla, dags att arbeta vidare!
 

Kommentarer
Emma Hå

Kul att följa ditt nya jobb! Berätta gärna mer om vad du gör (om du får)

//Emma Hå

Svar: Sjalvklart. Skrev ett inlagg precis och kan tanka mig att skriva fler langre fram :)ha det sa bra!
Assiye Suer

2013-07-30 00:55:29
URL: http://emmahas.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: