Kurdisk astronom i Madrid

Hej alla!
 
Jag är äntligen i Madrid, staden som jag kommer att bo i de närmaste månaderna. Kan först börja med att nämna hur fin Madrid är. Det finns mycket att se och staden har mycket att erbjuda. Det är även väldigt varmt här, runt 35 grader varje dag! Slipper Kirunas kyla i några månader tack gode gud!
 
Igår besökte jag äntligen European Space Agencys (ESA) forskningscenter ESAC, som står för European Space and Astronomy centre. Jag har länge drömt om att besöka stället och att få jobba på ESA har varit en barndomsdröm (läs inlägget: när en dröm går i uppfyllelse). Det kändes overkligt att vara på plats. Jag har faktiskt fortfarande inte fattat att jag har fått ett jobb. Bara älskar stället!
 
Väl på plats så fick jag och min mamma en rundtur av min handledare. Vi gick runt och jag fick se lokalen där jag kommer att arbeta i. Vilken fin lokal det var! Där fanns bilder på nebulosor och annat fint på väggarna. Jag kände direkt att jag hör hemma här.
 
Efter det åt vi lunch med handledaren och några av hans kollegor. Jag fick lära mig mycket om ESAC, bland annat att de har ett tjejfotbollslag. Kommer med stor sannolikhet att spela fotboll där för jag är ju galen i sporten. 

Sen var det dags för en andra rundtur. Jag fick bland annat se deras observatorium som förhoppninsvis kommer att vara användbar om några månader.  

Slutligen hade vi ett möte och jag fick ange nårga uppgifter. Nästa vecka får jag mitt VÄLDIGT efterlängtade passerkort med ESA loggan och allt. Nästa vecka gäller det! Då börjar jag äntligen jobba och blir därmed ESACs första kurd och ESAs första kvinnliga kurd. Är faktiskt stolt (inte för att skryta så klart)
 
Kurdiska flaggan i handen. Hamnade upp och ner eftersom att det blåste väldigt mycket! Den här bilden var den enda som blev bra :)

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: