ESA tävling

Hej alla!
 
Jag hoppas att ni njuter av sommarlovet. Själv stressar jag lite inför ESA och det här med lägenheten. En sak som jag har lärt mig är att spanjorer inte är så strukturerade som oss. Här i Sverige följer vi ett schema och gör allt som skall göras. Vi gillar att få saker gjorda, är punktliga och drar inte ut på tiden. Ska inte dra alla över en kam men vi fungerar oftas så. Spanjorerna däremot, de gör som de själva vill. Ingen svarar på sms eller mail, inte ens mäklarna. Skulle faktiskt flytta dit på onsdag men vi har skjutit upp det en vecka. Lite på grund av lägenheten, men mest för att min handledare har varit sjuk och hamnat efter. Läser inte heller så mycket astronomi så jag är inte alls uppdaterad.
 
Rymdkanalen har skrivit om den här tävlingen men jag tänkte att det vore bra att påminna er om den.
ESA har en tävling just nu där vinnaren får uppleva tyngdlöshet 
 

I juni startade den europeiska rymdorganisationen, ESA, tävlingen After Earth. Genom att surfa in på ESAs hemsida, registrera dig och svara på några rymdrelaterade frågor så kan du vinna en resa till Bordeaux i Frankrike. Där väntar flygplanet Novespace’s ZERO-G på att få ta dig med på en så kallad parabelflygning, i tyngdlöshet. Tävlingsfrågorna ska vara besvarade senast den 21 juli och själva flygningen sker i mitten av oktober. Källa: Rymdkanalen


Det går väldigt snabbt. Ni blir medlemmar, svarar på ett par frågor och skickar in era svar. Jag har tagit en titt på fågorna och de är inte enkla, men vi har ju Google såå...;) Passa på nu!

 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: