Tillbaks igen!

Hej alla!
 
Snacka om en rejäl bloggtorka! Först hade jag en presentation att förbereda mig inför och någon dag efter hoppade axeln ur led! Därför har jag varit tvungen att hålla mig ifrån datorn i ett par dagar. Det är 7:e gången detta händer och jag hoppas att det inte händer igen. Spelade tennis i 3 minuter, 3 minuter! helt plötsligt sa det plopp! Hatar ljudet jag hör när den hoppar ur led, usch!! 
 
Aja, nu till astronomi. 
 
NASA har kommit ut men en ny video som handlar om dark lightning, en mycket informativ video. Har ni hört talas om detta fenomen? 
 
 
Och jag är säker på att många av er har läst om asteroiden 2012 DA14 som kommer att passera jorden den 15:e. Asteroiden är 50 m bred och den kommer att befinna sig ca 27358 km från oss. Det är närmare än några av satelliterna som har sin bana runt jorden. I själva verket passerar sådana här stenar oss var 40:e år ungefär, så det är rätt så vanligt. Även om den inte kommer att kollidera med oss så kommer NASA ändå hålla ett öga på den. Och nu till en annan fråga, varför använder NASA inte SI enheter istället? Jag hatar miles, inches osv. Det är inte alls lika vetenskapligt som km, meter, cm osv. 
 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: