Solens poler kommer att skiftas

Hej alla!
 
Just nu sitter jag pa ESAC och laser/skriver om solen, det som projektarbetet handlar om. Det gar framat med arbetet och jag har fatt en hel del gjort. En sak som jag alskar ar hur kul det ar att komma till arbetsplatsen varje dag. ESAC ar en fin anlaggning och det bara skriker astronomi om byggnaderna. 
 
Och pa tal om solen, det har skrivits om att solens poler kommer att skiftas om nagra manader. Ja, det stammer, och det kommer att ske om 3-4 manader enligt NASA. Det kanske later laskigt, nastan som en domedagsgrej. Men egentligen sa sker detta valdigt ofta, efter slutet pa varje solcykel. En solcykel ar 11 ar lang. Hur kommer detta att paverka oss egentligen? Ta en titt pa nedanstande video och fa svar pa dina fragor
 
 
Sist men inte minst, ledsen for mina daliga uppdateringar. Har sa himla mycket pa gang och jag ar jamt trott. Ar sa orolig over hur Astrobloggen kommer att paverkas utav detta. Vill absolut inte lagga ner bloggen! Far nog se till att hitta en co-bloggare.

Kommentarer
Yngve

Ciao!

Har inte haft möjlighet att följa din blogg i sommar förrän nu, bra fart på dig må jag säga, kul!

Kom att tänka på att en av Kanarieöarna (Las Palmas) har ett svenska solobservatorium (bl andra observatorier). Tror de har bemanning året runt, kanske du i ditt jobb får kontakt med dem?

Svar: Hejsan!
Tack tack, det går framåt :)
Har inte tänkt på det, kanske går att besöka stället. Hade varit kul
Assiye Suer

2013-08-09 09:55:13
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: