Har Curiosity upptäckt något?

Hej alla!
 
Jag är säker på att många av er har hört det senaste om Curiosity. Enligt en person ur teamet (John Grotzinger of Caltech) har den upptäckt något riktigt stort, men vad det är har han inte avslöjat. Teamet ska först göra om experimentet ett par gånger för att få ett definitivt svar, vilket är smart så klart. Man kan inte förvänta sig att ha knäct en gåta efter ett försök, speciellt inte när det gäller astronomi. 
Jag väntar spänt på att dem ska avslöja allt och en av forskarna sa This data is gonna be one for the history books. It's looking really good.
Var det ett smart drag att säga dessa ord? Självklart inte! Han borde ha väntat! Nu har alla fått förhoppningar! Känns nästan som en repris av ALH84001, stenen med "fossiler från Mars", 

 
Här hittar ni en intressant artikel om detta.

Kommentarer
Anna T - Nörd och Filmskapare

Hahah jaa jag känner att förhoppningarna är ganska stora nu!

Svar: Samma här! :D
Assiye Suer

2012-11-22 12:29:05
URL: http://www.annatjernstroms.blogg.se
Jan-Erik

Dom kanske äntligen har hittat mineral med karbonat? Det har ju varit en massa sulfatmineraler tidigare.

2012-11-22 14:34:13
Johan :D

det som jag tycker är roligt är att de hade ju hittat en "plast bit" på mars. som nu kanske va våran egna till och med. men säg att det inte är våran utan att de har verkligen hittat någon som inte kommer från oss, så tycker jag att det är rätt stort :)

men det här nya som du har lagt ut nu. det är ju ännu fränare :P du vet inte när de kommer ut med mer info om det? :)

2012-11-23 09:08:10
URL: http://johanakesson.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: