Hej då Luleå, snart...

Hej alla!
Jag kommer inte hinna blogga nästa vecka. Imorgon ska jag till Luleå för att skriva mina sista tentor. Och efter det blir det mycket packande och hänga runt med kompisar. På söndag ska jag äntligen flytta till Göteborg igen, det känns härligt! Och det bästa är att jag ska börja jobba på observatoriet igen, varje torsdag. Ska bli så kul att få börja igen! Tänk att 2,5 år i Luleå försvann så snabbt!
Så, nästa gånger jag skriver här så är jag officiellt en göteborgare igen.
En liten astronomibild. Ovan ser ni 2 månar framför Saturnus och dess ringar. Den stora är Titan och den lilla är Dione. titans atmosfär är ganska tydlig som ni ser.

Kommentarer
Henrik

Observatoriet välkomnar dig!

2012-01-09 13:42:29
paper editing

It would be amazing to fly in space. But unfortunatelly it's impossible for many people.

Muuhir

Muuhir saknar och älskar dig! :)

2012-01-16 16:49:42
Jan-Erik Bryntesson

Blir det fortsättning i Kiruna till hösten eller kanske något av Chalmers masterprogram med rymd- och astronomiinriktning?



Fin bild, Carolyn Porco är en duktig fotograf.

2012-02-16 22:38:10
Assi

Jo, jag tänker fortsätta i Kiruna. Jag måste bli klar med min utbildning, sen får jag se vart jag hamnar. Men absolut inte Chalmers. Radioastronomi är jag inte intresserad av.



To paper editing: I agree. The only thing to do is to save money and pay for a trip beyonc our atmosphere.

2012-02-17 12:11:30
Jan-Erik Bryntesson

Bra intervju med Carolyn Porco som leder teamet som tar dessa fantastiska bilder av Saturnus och dess månar.



http://www.youtube.com/watch?v=2Vm6mW1zlRQ



Hon är en del av inspirationen till karaktären Ellie Arroway i Carl Sagans bok Contact. Sett filmen med Jodie Foster?

2012-02-28 03:53:17
Assi

Tack så mycket, ska kolla på den!

2012-03-03 11:30:30
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: