Neil Armstrong är död

Jag kan inte förstå det, en av de viktigaste människorna i mitt liv har dött. Den här mannen har tillsammans med Buzz Aldrin format mig till den person som jag är idag. Det är tack vare dessa två astronauter som jag är astronomi intresserad. Det är på grund av månlandningen som jag studerar rymdteknik nu. Jag kan inte fatta det, Neil Armstrong är död! Jag har länge velat träffa honom och bara tacka honom, tyvärr fick jag aldrig chansen. Är i chocktillstånd och vet inte vad jag ska säga. Neil Armstrong, den första astronauten på månen har dött. Det känns hemskt bara att skriva det, jag är väldigt ledsen. Gråter när som helst...
 
 
Rest in peace Neil Armstrong. Du har påverkat många liv, tack för att du påverkade mitt! 

Kommentarer
Johannes Winger-Lang

Håller fullständigt med. Så sjukt tråkigt!

Rest in Space Neil.

2012-08-26 13:55:43
URL: http://johanneslang.blogg.se
Jan-Erik

Neil Armstrong, den första människan att sätta foten på en annan himlakropp än Jorden har avlidit. Steget till en annan planet är för livet lika stort som steget från haven och upp på land, han tog inte klivet ensam men han tog det för mänskligheten. För första gången lämnade människor sin kosmiska vagga och vågade sig ut i universum, det första steget på en förhoppningsvis för alltid fortsättande resa. Sorgligt nog är det i år 40 år sedan människan senast besökte Månen och det finns ännu inga fasta planer på att återvända.

Av stjärnors aska är du kommen, stjärnors aska skall du åter bli.

2012-08-26 23:45:53
yass

"That is one small step for man, one giant leap for mankind."
Han visade oss att gå runt i rymden var möjligt. Han är min inspiration och jag önskar att jag kan Sveriges första kvinnliga astronaut en dag. Så otroligt hemskt... :(

2012-08-27 19:43:58
URL: http://animsay.blogg.se
Yngve

Det var heller ingen slump att han fick äran att vara först, det var hans duglighet som avgjorde. Han visade handlingskraft, initiativ och ett kallt huvud när han tidigare kom i spinn i en Geminikapsel som löpte amok. Han lyckades bromsa rotationen och det hela redde upp sig. Han var en riktigt sann astronaut. Rest in peace...

2012-08-28 14:12:50
Christer Wegmann

Han var även min hjälte och jag såg på TV i direktsändning när Neil Armstrong tog sina första steg på Månen!! Det var en upplevelse för mig som slår allt annat!! Ska aldrig gömma honom. Må han vila i frid!!

2012-09-06 15:22:46
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: