Vilken soluppgång!

Soluppgångar är vi med om varje dag, eller kanske inte varje dag. I Kiruna, där jag ska bo snart, går solen inte upp under vintrarna. Nedan ser ni en soluppgång, och bilden är tagen av en astronaut som är i ISS! Visst är bilden underbar? Det svarta är jorden, och det som är blått är jordens atmosfär.

Den 27:e togs den här bilden, av astronauten Ron Garan. Soluppgången som fångades på bild, är en av 16 om dagen.Ni hittar en större bild HÄR.

Här kan ni se hela föredraget med Charles Duke, ifall ni är intresserade. När han var klar och alla klappade, så gick jag upp. Ni kan se det. Dock var det lite pinsamt, för jag hade fotot redo och ville få det signera. Men värden ville dela ut presenter, så jag fick gå till min plats igen. En ambassadör från New York, som satt vid mig, sa: Go for it, go and ask for his signature. Så jag gick upp, men var nog lite för ivrig...


Jag och Charles Duke. Tack Arielspace för bilden! Kan fortfarande inte glömma den dagen!

Kommentarer
Johannes Winger-Lang

Åh, så fint....

2011-08-30 20:27:34
URL: http://johanneslang.blogg.se/
Marlon

Ahh så synd att man inte kunde gå på den där! Skulle va awesome och träffa honom. Snubben har varit in space!

Jag började plugga här i Ltu i måndags för övrigt haha. Sitter på bibblan :P

2011-08-31 10:45:35
Assi

Verkligen fint!

Jaså, är du en rymdare kanske? :O

2011-09-02 21:26:06
Stjärnskådaren

Fin bild! Tröttnar aldrig på att få se mer bilder från rymden oavsett objekt!



Förresten, tänkte tipsa om tdarnell som gör bra filmer om rymden på Youtube: http://www.youtube.com/user/tdarnell



Han berättar om och diskuterar nyheter inom astronomi och rymden. Tänkte det skulle vara intressant. :)

2011-09-03 11:15:01
Marlon

Jag läser Entrepenörskap och annat sånt trevligt som fristående kurser ^^ Vill dock läsa Civilekonom.

Har sett dig 2 gånger men inte hälsat haha xD Vete fan vad jag ska säga. "Hej jag är Marlon från din blogg" :P :P

2011-09-03 15:52:25
Assi

ahaahha, ja varför inte? :P

2011-09-05 00:07:27
Marlon

Haha men jag såg ju dig på LKAB salen idag, men sen stack du :P Trodde du skulle stannat där, tänkte hälsa sen senare.

Fail! Men ifall du minns en snubbe med blåvit randig tröja som höll på med ett kortlek så va det jag xD

2011-09-09 14:41:06
Assi

hahaha det där vaf riktigt pinsamt, det där med lkab salen. Vi brukar ha kemiföreläsningar där vanlgitvis, men föreläsningen var i C huset egentligen. blev lite förvirrad när jag såg ordet Stratgedi på skärmen. Jag var dock inte den enda som gick fel, 2 tjejer till gjorde det ;)

hehe, jag kommer inte ihåg någon därifrån, allt jag tänkte på var hur F*N jag lyckades ;)

2011-09-09 20:39:02
Marlon

Så det va därför du såg lite förvirrad ut :P Antar att ni smarta rymdmänniskor inte är helt felfria heller ^^

2011-09-13 16:36:52
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: