3D-astronomi

Hej alla!
Hittade något kul på internet som jag tänkte dela med mig här. Och eftersom att jag såg en 3D film på bio igår så är detta inlägg passande. Har ni någonsin testat att korsa ögonen när ni tittar på två likadana bilder samtidigt? En 3D bild dyker upp i mitten, ganska häftigt. Det gör kanske lite ont i huvudet efteråt, så korsa inte ögonen under en längre tid xD. Ni som inte vet vad jag menar med korsa ögonen eller inte vet hur man gör det kan besöka denna sida.

Nedan har ni ett par astronomi bilder. Korsar ni ögonen när ni tittar på dem så kommer en 3D bild att dyka upp. Bilderna är nästan helt identiska.

Månen

Mars

Solen

Mars' måne Phobos

Kommentarer
Anna

Hej!

Älskar din underbara blogg, den är bättre än någon annan kändis! Du skriver om vettiga saker...



3d grejen verkar jättecool men jag får det inte att funka:(



förresten, jag är också jätteintresserad av rymden och ska börja på rymdgymnasiet nästa år, vet du om det finns speciella rymdcollege/university i USA?

2010-09-23 21:13:32
Assi

*

TACK! det är kommentarer som dina som får mig att fortsätta att blogga! Funkar det inte? Hmm, tänk dig att du har en fluga på näsan. Då kommer du nog att korsa ögonen. Korsa lite till när du gör det och titta på en av bilderna. Då kommer det nog att funka :) Jag har iaf. mailat dig :)*

2010-09-30 10:24:24
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: