Nu längtar man :)

God morgon alla!

Idag vaknade jag tidigt, och känner mig utvilad. Bra det, för jag ska till simhallen med Dilek och simma. Känner att jag behöver röra på mig.
Och jag kom på en grej. Jag ska ju till Turkiet om ett par månader. Varför inte besöka deras observatorium (det finns få)?! Nu är det planerat! Ankara universitet har ett eget observatorium, och jag ska dit! :D. Nu får jag hoppas på att dom har visningar, vet inte riktigt vad dom har för system. Kanske visar dom solen, och sen på natten visar dom kanske stjärnhimlen. Jag menar, Turkiets stjärnhimmel. Wow!  Här har ni hemsidan http://rasathane.ankara.edu.tr/, ifall ni vill läsa er (jag vet att Dilek vill läsa). Till höger ser ni den brittiska flaggan, dvs. hemsidan översätts till engelska. Nu längtar jag!


Nu står Discovery redo. Snart ska man koppla dit tanken och raketerna. Och efter det ska den föras till startabanan (14/1), som tar 6 timmar ungefär. Och där ska den stå till 12/2 - då den ska sjutas upp. 7 astronauter ska med också, så klart. Frågan är varför dom kör ut rymdfärjan så tidigt ?! Vill ni läsa lite mer om deras uppdrag? Då ska ni besöka wikipedia  Foto: NASA

Ha det så bra alla! Ska äta frukost, och efter det blir det simma och simma!

Kommentarer
christofer

Är det samma turkietresa du ska göra nu som då du fick lov att ställa in den förra, eller är det en helt annan resa?

Hoppas att du får tillfälle att besöka Ankara-obset!

2009-01-11 12:14:36
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

hej!

nej, det här är en annan resa. varje sommar åker jag till Turkiet :). Ja, det hoppas jag också:)!

2009-01-11 12:17:39
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: