Krabbnebulosan, något jag vill se.

Good morning!

Fick ett samtal från Dilek för en liten stund sen. Hon sa att det var fint väder och att det fanns snö överallt. Åh vad jag längtar nu! Nu är hon på sin första lektion :). Men enough about Luleå. Måste tänka på något annat.


SMHI har utlovat fint väder nu på torsdag fram till söndag.  På torsdag är det visning. Nu har jag något att se fram emot. bara SMHI inte ändrar sig i sista sekunden ;). Denna gången ska jag hitta något som jag aldrig har hittat förut.
Det får bli Krabbnebulosan! Den är så himla vacker, och jag vill verkligen se den!

Tur att det ligger lite över Orion. Då borde det inte bli jättesvårt att hitta den. Bilden visar vart nebulosan befinner sig
19.30. Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker alltid att man ska välja en stjärnbild som man känner till. Sen vet kan att man ska gå snett uppåt och voila! Där har man den. Nedan har ni en fin bild på Krabbnebulosan.

Den här ska jag HITTA! Och jag tänker definitivt gå ut med teleskopet om vädret är fint.Till er som har ett teleskop, se om ni också kan hitta den. I promise, om jag hittar en billig CCD kamera, då ska jag köpa en bärbar dator och ha med teleskopet till Turkiet. Tänker fota precis allting :P. Mitt teleskop har också en motor, så den kan följa nebulosan ;D.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: