Lärare?

Hej alla!

Jag håller på att skriva om kända astronomer, som jag sen ska berätta om när jag "undervisar". Hehe, jag skriver "undervisar" eftersom att lärare undervisar. Jag är ingen lärare ;). Men men. Och vet ni vad jag kom på. Flyttar jag till Luleå så kan jag ju undervisa där med :). Why not?!
Nyss ringde en journalist från Sthlm som intervjuade mig. Väldigt bra frågor!! Artikeln ska sen publiceras i en ny tidning som heter Orion. Det är bara lärare som får den här tidningen :). Nu hoppas jag att någon i Luleås Tekniska universitet läser artikeln. Me want that!  Och jag tror att jag håller på att bli galen :P. Mitt astronomi intresse ökar hela tiden. Vart ska det sluta??!
Och wtf är detta? Har aldrig i mitt 20 åriga liv sett något liknande.
Vill ni läsa mer så ska ni besöka astronomy picture of the day :).
Ses om en liten stund!

Kommentarer
christofer

Så här beskriver APotD bilden (från 2002):



"Explanation: What's happening above those mountains? Several clouds are stacked up into one striking lenticular cloud. Normally, air moves much more horizontally than it does vertically. Sometimes, however, such as when wind comes off of a mountain or a hill, relatively strong vertical oscillations take place as the air stabilizes. The dry air at the top of an oscillation may be quite stratified in moisture content, and hence forms clouds at each layer where the air saturates with moisture. The result can be a lenticular cloud with a strongly layered appearance. The above picture was taken in 2002 looking southwest over the Tarurua Range mountains from North Island, New Zealand. "

2009-01-21 20:12:06
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

yes indeed!

2009-01-21 21:47:03
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: