365 days of astronomy.

Hej alla!

Idag har jag jobbat. Började 7.30 och slutade för en liten stund sen :). Åå vad jag är trött! Snart ska jag möta upp Dilek. Vi ska hem till en kompis. Ska spela lite Spore först. Ärligt talat, man blir ju lite besatt. Gillar du The sims så kommer du att älska det här spelet. Garanterat!  Glöm inte att besöka 365astronomy.org! En ny podcast varje dag :)
Idag handlar den om Mars. Har inte lyssnat, utan läst lite. Och på tal om Mars, kommer ni ihåg Phoenix? Marssonden.

Reconnaissance Orbiter håller ett öga på sonden, och tog denna bild den 21 December. Man kan fortfarande se sonden, och detta tyder på att den inte har täckts av snö eller is. Tur det, för hur bra hade det inte varit om man hade kunnat använda den igen, när det är sommar på den röda planeten. Hur mycket pengar hade man inte kunnat spara då?
Nu måste jag stänga av datorn. Ha det så bra alla! Vi ses ikväll :)

Kommentarer
Fredrik

Det var ju bra nyhet... Håller verkligen tummarna att Phoenix lever snart igen! Så det blir som med grekernas mytisk fågel Fenix's (Phoenix) återuppståndelse! :-)

2009-01-04 00:17:09
Assi

ja precis :D. Bra liknelse ^^. Den kommer NASA säkert använda om dom lyckas kontakta Phoenix igen. Säkert :P

2009-01-04 10:49:23
christofer

Vi får hålla tummarna att det blir som i legenden! :-)

2009-01-04 12:49:10
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

ja eller hur :D Håller tummarna!

2009-01-04 13:46:56
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: