En ring i rymden.

Hej alla!
Ute är det soligt, jag vill inte sitta inne egentligen. Men måste, för imorgon ska jag till Unvierseum och föreläsa igen. Sist jag var där så glömde jag bort att säga ett par saker. No big deal egentligen, men vill att det ska bli perfekt. Därför ska jag läsa igenom allt om och om igen, tills det verkligen sitter! Föreläsa är det bästa jag vet. Inget slår att stå framför en publik och prata om astronomi. Eller jo, ett jobb hos ESA slår ju allt ;). Men ni förstår.

Jag har inte sett Saturnus i flera dagar nu. Det har kanske gått 2 veckor typ. Iallafall, iår är ringarna nästan kant i kant, men idag såg jag att dom syns lite bättre. Inte så kant i kant längre. Rätta mig Robert om jag har fel!
Man kan även hitta Mimas exakt vid ringen. Nu känner jag för att åka till observatoriet igen! På måndag är det sista visningen i obset :(. sen ska vi börja med solvisningar, och jag måste lära mig!  Aja, ha en trevlig torsdag alla! Time for me to study a little.


Kommentarer
christofer

Har man inte som du, Assi, tillgång till ett eller flera teleskop i ett observatorium så får man skaffa sig ett sådant - som jag nu håller på med!

Observatorium alltså... :-)

2009-04-10 11:24:41
URL: http://www.gakforumet.tk
Assi

ehehe precis :P

2009-04-10 15:55:00
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: