Guess what..

Hej alla!
Jag har bara suttit och latat mig. Egentligen borde jag sitta och plugga teori, men har pluggat och läst så mycket dom här veckorna. Orkar helt enkelt inte. Snart ska jag till observatoriet, och guess what. Ikväll håller jag i min sista visning, om jag blir antagen. Kommer säkert att hålla i ett par solvisningar, men inget mer på kvällen! Så tråkigt. Vem vet när jag får hålla i en visning igen. Idag är det tråkigt nog dåligt väder. Jag som ville ha en sista WOW visning. Tyvärr.

Aja, nu har vi en gissningslek istället. Ser ni bilden nedan? Testa era kunskaper och säg vad bilden föreställer.
Believe me, mycket enkelt. Det här kan man se i jorden, eller någon stans i universum...


Update: Självklart hade ni rätt. Mars med sina märkliga sanddyner :).
Nu måste jag titta på Scrubs. Kom hem 23.00!

Kommentarer
Alm

berg lr sanddynor

2009-04-13 20:05:02
Henrik

I slutet av september anordnas Norrland Sky Party (tror det hette så iaf) i Kiruna och Bengt Hultqvist-observatoriet. Kan kanske va nåt? =)



Finns lite info om observatoriet på

http://bho.spelaroll.se/index.html

2009-04-13 20:17:08
Anonym

Hm är inte den bilden "is" på mars? Vet inte om jag såg en liknande i universium :), visningen..

2009-04-13 21:28:37
Christian Vestergaard

Det ser ut som någon närbild från marsytan tagen av NASA-projektet "Phoenix Mars Mission". Är det groparna från grävskopsroboten Assi?





Christian Vestergaard

2009-04-13 21:59:56
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: