Världens bästa lärare?

Hej!
Nu är jag tillbaka. Träffade Alexandra och Arvid, och vi hade det jätteroligt. Blev mycket skratt, men det förväntade jag mig så klart :D. Fick även ett brev idag, från en elev på Hvitfeldtska (min gamla skola). Våran svensklärare Inger, som nog är en av dom bästa lärarna i Sverige, var väldigt pedagogisk och duktig. Hon erkännde attvi var hennes favorit elever genom tidernaoch hon grät när vi tog studenten :(.
Vi fick skriva ett brev till dom nya ettorna, vi gav bla. råd och tips. Nu har ettorna läst våra brev och vi fick ett varsitt brev från dom hemskickat. Jag fick ett brev från en utbytes student från tyskland, vilket var kul. Hon berättade lite om hur det är i skolan, men också att hon hade läst min artikel i GP. Blev såklart glad och hon sa lycka till med ditt jobb!
Inger, bra idé! Och nu ska vi tydligen svara tillbaka :). Ska bli kul.  Hon skaäven ordna en julmiddag åt oss, det blir som en liten reunion. Jättekul!

Och nu till astronomi. NASA har flera bollar i luften. Ibland undrar jag HUR dom har råd med allt. Den här gången ska dom skicka en sond till månen. Sonden ska kartlägga månen, framför allt polerna. Den ska även leta efter is avlagringar på månen. Man ska skjuta upp sonden från Indien faktist. Den 22:dra oktober är det planerat. Om ni vill läsa mer så får ni besöka Månen/NASA .  Detta är nog en "pride moment" för Indien, eftersom att dom astronomi inte är något stort där. Lycka till!

And don't forget, Vote ASSI for the next swedish astronaut ;) hihhi.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: