Vill du begravas på månen?

Godmorgon!

Jag åt precis frukost, och tittar på Scrubs. Men först ska jag ta upp en artikel som jag läste på Aftonbladet.
Nu kan man nämligen begravas på månen, våran måne! Helt sjukt.
Ett företag, som heter Celestis Inc erbjuder detta. Dom skickar din aska, i små metallkapslar till månens omlopps bana. Tuberna kommer att transporteras till månen med rymdfarkosten Moon Rover och första resan väntas bli av 2009. Månbegravning är ett helt nytt fenomen. Däremot har rymdbegravningar förekommit i några år. Star Trek-skaparen Gene Roddenberry och Star Trek-skådespelaren James Doohan är två av ett hundratal som förevigats i rymden genom att en del av deras aska skickats ut i jordens omloppsbana.

Att begravas på månen är inte för vem som helst. För att skicka ett gram aska till månen kostar knappt 60 000 kronor, 14 gram kostar 180 000 kronor. Jag vet inte vad ni tycker, men jag skulle aldrig velat göra det här. Att låta min aska vara i månens omlopps bana.
Vill ni läsa mer om detta, så har ni en länk till deras hemsida: http://www.memorialspaceflights.com/

Ha det så bra
//ASSI


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: