Mystiska meteoriter

Tja!

Idag gick jag hem till Dilan. Vi köpte massa godis, cola och annat gott. Sen tittade vi på en film, samtidigt som vi åt. Efter filmen satt vi och pratade, och inte lite heller. tror att vi pratade i 2 timmar eller något. Man kan verkligen säga allt till henne. Vi är verkligen lika.

Aja, back to astronomy. Först ska jag visa en UNDERBAR bild tagen på Endeavour. Är bilden inte vacker?
Och nu till dagens nyhet som är ganska intressant.
"Mysterious meteorites may be remnants of destroyed dwarf planet".
Dvs.
mystiska meteoriter kan komma från en förstörd dvärg planet. Förstörd är kanske inte det rätta ordet här, men ni förstår säkert vad jag menar ;). Iallafall, ett par meteoriter hittades i Antarktis år 2006 . Och man tror att det är rester från en dvärg planet. Den hade tydligen krossats ungefär då solsystemet hade bildats. Man har studerat dessa stenar och kommit fram till att dom kommer från en stor kropp. Stenarna heter GRA 06128 och GRA 06129.

Vill ni veta mer så kan ni besöka: http://www.dailyastronomy.com. Där har dom en mer utförlig artikel.
Det var nog allt för mig idag. Imorgon ska jag kanske på fest. Ska först cykla med Dilan. Vi har bestämt att cykla minst 1 gång i veckan. Allt för att balklänningen ska sitta fint :)

Ha det så bra. God Natt
// ASSI

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: