Är jorden platt?

Hejsan!

Förra veckan (tror jag), läste jag en artikel om en debatt i Irak, där en man tror att jorden är platt. Huuh? och idag läste jag samma sak på dailyastronomy.com. Därför ska jag ta upp artikeln, och kommentera gärna :)
Vill veta vad ni tycker.
Titeln : Iraqi TV Debate: Is the Earth Flat?
Det här med Jorden, om den är platt eller inte, verkar vara ganska omtalad i den islamska världen. Det här är en debatt mellan en irakisk fysiker och en astronom (tror jag). den irakiske fysiker säger att jorden är rund, och att man har bevis på det. Satteliter bevisar det, fotografier t.om. horisonten bevisar att jorden är rund. Endå finns det några som tror att jorden är platt.  Jag tycker att ni ska se videon istället. Den förklarar allting. Skratta om ni vill;)
Jag är själv muslim, och trodde aldrig att Koranen inte tog upp det här med att jorden är rund. Den gör det inte :S
"No verse in the Koran indicates that the Earth is round or that it rotates. Anything that has no indication in the Koran is false."  Vad ska man säga? Man har sett att jorden är rund, har bevis osv.


Aja, ska snart till stan och träffa Dilan. Efter det ska vi dansa magdans.
Ha det så bra // ASSI

P.s. jag vill veta vad ni tycker :) D.s.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: