Najs dag.

Hejsan!

Gissa vem jag träffade idag, den kände Robert Cumming (Populär astronomi). Vi satt på ett café och pratade om allt möjligt, som t.ex. min krönika. Sen gick vi upp till Obervatoriet, som tyvärr var stängt. Trevlig dag helt enkelt! :D


Den här artikeln läsa jag på vägen hem.
Varför vill man bli astronaut egentligen? Är det att åka till rymden och att vara tyngdlös. Det är vad jag tror iallafall. Jag vill också bli astronaut någon gång i livet, men bara för att jag har varit intresserad av rymden ganska länge nu. Det känns nästan som om man hittar en ny astronomisk nyhter på aftonbladet varje dag. I like it!

En annan intressant artikeln kan ni hitta på Aftonbladet. Den handlar om hur Mars fick sina kratrar.
Man har länge sagt att dalarna på Mars är tecken på att det har funnits vatten på planeten. Iallafall, läs artikeln :)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2758932.ab

Ha det så bra nu. Simpsons väntar på mig :) Och sen Turkiet-Tyskland matchen, ojoj. Tror att Tyskland vinner denna gången, sorry.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: