Titta på jordens naturliga satellit!

Snacka om att jag är sömnig! Har ägnat min tid åt matte idag. Känner att jag behöver repetera matte a - d, och sen tänker jag lära mig matte e. Efter det tänker jag repetera fysik a och b. Och jag vet, jag är en nörd ;) Me like it!

På söndag är det uppvinsing som sagt :). Så jag behöver träna på koreografin lite till. Det tänker jag göra imorgon.
Tänkt er, Lisebergshallen, fullpackat! Är inte alls nervös. Sen jag har jobbat på observatoriet, så har jag blivit modigare på något sätt. Jag vågade aldrig stå inför en grupp människor och prata, men nu vågar jag! Och nuär jag nästan aldrig nervös:).  Jag längtar verkligen till bättre väder. Vill bara ut med mitt teleskop och titta på stjärnhimlen. Men tyvärr, det ska vara regn och rusk varje dag! Men när det blir bättre väder, så ska jag definitivt ut med teleskopet. :)

Så, nu är det halvmåne. Och till er alla som har teleskop, ut och titta på månen! Halvmåne är bäst, för då ser man skuggor och kratrar bättre! Så här kan det se ut om man använder ett teleskop.

Den här bilden tog jag och Gunnar på observatoriet. man behöver inte världens bästa teleskop. Ett billigt teleskop som mitt fungerar utmärkt. Dock kan man inte se en sån här grymt förstorad bild. Men kratrar ser man :)!
Därför ska ni passa på när det är fint väder. Ni kommer att bli chockade, speciellt när ni ser den för första gången. Alla blir det! God natt!

Kommentarer
sara

vilken fin bild!

2008-12-06 12:49:05
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: