Dokumentarfilm om teleskop

Hej alla!

Tydligen kan man inte titta pa vissa grejer som SVT play publicerar pa sin sida om man bor utomlands, nagot som jag inte visste. Jag vet inte om den har dokumentarfilmen ar bra men jag tipsar om den anda. Kanske kan nagon av er avgora det.
Pa hemsidan star det: De kretsar kring jorden. De mäter gammastrålning eller röntgenvågor. Världens bästa stjärnkikare låter oss skåda rakt in i universums födelse. 
 
Jag gissar pa att det kommer att handla om bland annat Hubble teleskopet eftersom att det kan observera IR stralning som ar en del av det elektromagnetiska spektrumet. Tror aven att James Webb Space Telescope (JWST) kommer att tas upp. Det star aven att den kommer att vara tillganglig i 6 dagar till sa passa pa nu. HAR kan ni hitta filmen. 
 
Nu ska jag arbeta vidare. Halsningar fran ESAC! 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: