AUs första stipendiemottagare

Hej allla!
 
För några dagar sen delade Astronomisk Ungdom sitt första stipendium och det var en självklarhet att Rymdgymnasiets Odd Minde skulle få det.Varför en självklarhet? Jo, han grundade Rymdgymnasiet och sprider astronomin i Sverige. Jag har haft mailkontakt med honom och träffat honom ett par gånger, och jag blir alltid imponerad av hans drivkraft. Grattis Odd! 
Hela inlägget hittar ni på Astronomisk Ungdoms hemsida
____________________________________________________________________________________
 
Och nu till mitt ESA jobb. Datumet är bestämt och den 8/7 flyttar jag till Madrid och börjar jobba!! Kommer att vara där i ca 8 månader! Igår fick jag ett dokument som bekräftar att jag har fått ett jobb och European Space Agencys logga fanns på det. Det kändes härligt! Mamma ville till och med rama in det Haha. Vi har båda drömt om detta i flera år! 
Jag är däremot riktigt trött på att flytta. Göteborg-Luleå-Göteborg-Kiruna-Spanien och sen Kiruna igen. Bara längtar till examen så att jag kan få ett jobb och slippa flytta hela tiden! Lite kvar! Efter sommaren börjar jag med min master i rymdteknik! Tider flyger iväg, den gör verkligen det...

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: