Några av de äldsta galaxerna plus annat

Jag måste nog vara den sämsta uppdateraren ever. Har inte kunnat skriva något eftersom att jag har massa saker på g och bloggen får lida. Måste bli ändring på det!
 
Nu på lördag är det astronomins dag och natt och jag hoppas att ni har något planerat den dagen. Själv skulle jag till Onsala observatorium men ska vara bortrest samma dag, så ändrade planer. På söndag morgon får ni reda på varför vart jag har varit och varför. Ni kommer att bli chockade, det lovar jag...Mer avslöjar jag inte. Besök bloggen på söndag morgon (runt 12 tiden), det är allt jag har att säga ;)
 
På lördag kommer ni även få reda på vad jag och några andra ungdomar har hållit på med de senaste veckorna. Jag är nervös och är inte säkert den enda som är det.
 
 
En intressant video om hur långt bort vi har kunnat se med Hubble teleskopet. Undrar om JWST kommer att kunna se längre bort? Det kan vara möjligt.
 
Glöm förresten inte att gilla Astrobloggen på Facebook. Uppdaterar ofta
 
 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: