Min resa till the European space agency

Hej alla!
 
Igår, runt 04.00, kom jag hem från Holland. Min vistelse där var något av det bästa jag har varit med om faktiskt. Vi besökte Leiden university och fick se deras observatorium. Vi besökte även andra ställen, som Dutch space och Bradford engineering. Men det bästa med resan var ju så klart ESTEC, ESAs tekniska centrum. ESTEC ligger i Noordwijk, någon timme från Amsterdam. 
När vi var i närheten av ESTEC så kunde man se skyltar som pekade mot byggnaderna. På skyltarna fanns ESA loggan, och jag blev helt uppspelt! Att en logga kan påverka en så mycket hehe. Känslan inombords var fantastisk och det enda jag sa till mig själv var ÄNTLIGEN är jag här! Så mycket jag har längtat, så många gånger jag har drömt om detta. Äntligen fick jag besöka stället!

Väl framme fick vi registrera oss med våra pass och sen träffade vi en guide som gav oss världens bästa guide kring hela ESTEC. Vi fick se nästan ALLT som fanns där, trodde aldrig att guiden skulle vara så bra och lyckad! 
Jag kunde däremot inte koncetrera mig, för runtomkring mig fanns anställda med ett band runt halsen. På banden fanns ESA loggan på, och jag föreställde mig hur dagen då jag får bandet kommer att vara. Dessa personer kommer att vara mina framtida kollegor och det gav en härlig känsla. Den hemliga gästen som jag nämnde var Christer Fuglesang. Vi fick besöka honom på hans kontor och vi fotades även med honom. Det var kul att få träffa honom igen, 3:e gången nu. Dock hann jag inte prata med honom, han skulle på möte så han hade 15 minuter på sig att vara med oss. Jag som ville fotas med honom...

Guideturen var över några timmar efter och jag ville inte därifrån. Men jag var tvungen. En sak kan jag säga och det är jag verkligen kände mig hemma där. Överdriver inte nu, jag gjorde faktiskt det. Och jag ska se till att jag hamnar där, no mather what! Jag kommer aldrig att glömma dagen!
 
Här kommer några fula bilder
 

Ingången. ÄLSKAR loggan! Här ser ni min framtida arbetsplats ;)
 
Vem vill inte ha den här tavlan? Det är en tavla med signaturer från kända astronauter.
 
Christer ger oss en kort guide.
 
ESA loggan fanns överallt. I love it!
 
Här har ni en modell av mannen som ändrade mitt liv. Den riktiga Buzz Aldrin ska jag träffa en dag!
 
Besöket får en 100/100 av mig!!