Någon som såg stjärnfallet?

Hej alla!

Häromdan (1/3), när jag var på väg hem från stan, så jag ett starkt sken. Det var runt 20 tiden. Jag kollar alltid upp mot himlen, det har blivit till en vana. Det var i alla fall ett sken, starkare än Venus. Jag trodde först att det var ett flygplan som flög mot mig, för då ser man ett fast sken. Vad jag trodde var ett flygplan var faktiskt ett stjärnfall! Jag blev lite fundersam när jag såg att skenet varade i ca 3 sekunder och försvann bara sådär. Jag frågade mig själv, kan det vara ett stjärnfall? Tänkte lite på alla UFO videon som finns på Youtube, och undrade hur folk hade reagerat ifall jag hade filmat detta och lagt upp det på Youtube.
Flera har faktiskt sett detta, det var tydligen ett stjärnfall. Många hade till och med sett en svans efter stenen, sett den delas i bitar, och vissa har faktiskt hört en smäll. Kul att jag fick se detta, hade verkligen tur! Nu är det andra gången som jag ser ett riktigt starkt stjärnfall! Populär astronomi har skrivit mer om händelsen. Här hittar ni inlägget. Var det någon av er som såg det?

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: