Jupiter och Venus

Hej alla!

I början av året skrev jag en lista på olika intressanta astronomiska händelsen som kommer att kunna skådas det här året. Jag lovade även att påminna er när det finns något intressant att se på himlen. Förra veckan var det Mars, och nästa vecka är det en Jupiter och venus konjunktion. Just nu är planeterna väldigt nära varandra på himlen, men nästa vecka ska planeterna vara ännu närmare (enlikt en astronomisk kalender på nätet). Ville bara påminna.

Lovar er, ni kan inte missa planeterna! Behöver inte ens säga hur man hittar dem.

Kommentarer
Hanna Ek

Hej! Jag har precis bytt design på min blogg, skulle vara kul om du kunde lägga en åsikt om det ser bra ut! Kram

2012-03-10 06:01:09
URL: http://hnny.blogg.se/
gizze

ser man dom redan idag? Syns de som stjärnor?

2012-03-11 19:31:40
URL: http://gizzez.blogg.se/
Assi

Ikväll är dem som närmast, men man kommer fortfarande att kunna se dem

2012-03-14 20:21:39
Sandra

Hej Assiye! Vilken intressant blogg! =)



Önskar dig stort lycka till med ditt sökande efter nya upptäckter. =) För mig är allt detta med rymden... oj oj oj... för mycket att ta in. Cred till dig! =)Jag trodde liksom vid första ögonkastet att det var satteliter som lös så starkt på den vackra himlen, men icke. ;)



Ha det toppen, kramar

2012-03-14 20:45:28
Assi

Tack så hemskt mycket för dina vänliga ord!

2012-03-15 19:18:32
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: