Såg ni passagen?

Good morgon alla!
Vaknade precis efter att ha kollat på Venuspassagen kl 05 ungefär. Vi var en grupp som samlades utanför Sjöfartsmuseet och gick upp i tornet. Där stod vi och väntade på att vädret skulle klarna. Jag blev rätt så orolig, för det var väldigt mulet vid horisonten, men efter ca 1 h väntande fick vi äntligen se passagen. Jag blev väldigt glad, äntligen har jag sett den. Har ångrat mig väldigt mycket över att jag inte såg den år 2004, men som tur var fick jag en andra chans! Som ett plus kunde man även se solfäckar, väldigt många också. Allt gick bra och det var en lyckad morgon! Nästa sker om 100 år, så jag är glad att jag har fått se den. Hoppas att eran morgon också var lyckad och att ni fick se lilla Venus framför solskivan. Vill bara tacka min mamma som vaknade vid 03 tiden och följde med till museet. Så mycket hon får stå ut med tack vare mig heheh.

Idag är det även nationaldagen, så glad nationaldag alla!


En bild som jag tog med mobilen. Solfläckarna syns tydliga.

Kommentarer
Linnea

Jag såg den! :)

2012-06-06 10:44:00
Musse

Nice!!! =D

2012-06-06 13:52:59
Kenneth

Häftigt,spännande..:)

2012-06-06 19:40:38
Johannes Winger-Lang

Missade den :(



Verkligt synd faktiskt, men stort stort grattis till dig! :)

2012-06-11 22:08:02
URL: http://johanneslang.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: