Passage snart

Hej alla!
Är sämst på att blogga, vet. Men jag reste till Paris direkt efter sista tentan för att se Kanye West och Jay-Z live. Nu är jag tilbaks igen!
Det är Venuspassage om några timmar, alla talar om det och alla hoppas på bra väder. I Göteborg ska det tydligen bli lite mulet, men bara jag får se en prick framför solen i 1 sekund så blir jag nöjd.
För er som kanske får otur med vädret eller inte har utrustning tillgänglig så kan ni se passagen live från Hawaii med SLOOH Space Camera (Länk). Även NASA visar detta live vilket är bra att veta (Länk). Hoppas att ni (och även jag) får se passagen. Håller tummarna, snart gäller det!

Hittade två fönster med Arianeraketer i Paris.

Kommentarer
Jan-Erik

Ja, det var ju lite molnigt först men sen gick det bra att se Venuspassagen.



Du hängde utanför ESA:s huvudkontor i Paris eller? :-)

2012-06-06 06:42:48
Assi

Jo, vädret oroade mig faktiskt lite från början. Hahah självklart, jag hänger runt där ofta förstår du ;)

2012-06-06 10:21:50
Ingemar.T

Oh lala! Ariane 5 är bra tjusig alltså. Det är nog mest ATV som gör den så tilltalande för mig. Annars är Soyuz alltid den sexigaste raketen. (Med äldre TMA-fairingen givetvis, trots att progress är en bättre farkost.) Men jag antar att jag är en RP-1 LOx kind of guy.

Svar: Hahaha vilken rolig kommentar! Jag tycker att Ariane 5 är sexigare än Soyuz raketerna haha
Assiye Suer

2012-06-14 19:46:35
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: