Intervju med Vetenskapsrådet

Kolla vad jag hittade! Jag intervjuades av en av Vetenskapsrådets journalister för ca 1 månad sen. Surfade runt och läste lite astronomi och bara hittade artikeln Nu hoppas jag på att drömmen blir till verklighet, tänker på det varje dag! Vill inget annat än att bli den första kurden som bygger något och skickar upp det till rymden. Den första kurden som hittar en ny himlakropp eller liv i solsystemet tillsammans med andra forskare. Vill bli en av det kurdiska folkets främsta vetenskapsmän, själva tanken gör mig glad och peppad! 
 
 
Ser lite efterbliven utbilderna, men men... :)
 
http://www.tidningencurie.se/22/nyheter/nyheter/2012-06-28-hon-vill-upptacka-liv-i-rymden.html
 
Vill även säga att jag ska till Turkiet imorgon, till min by Celep. Är tillbaks om 3 veckor ungefär. Har inte tillgång till internet, så det får blir uppdateringar när jag är hemma igen! Ha en trevlig sommar alla!

Kommentarer
Ingemar.T

Jag har hittat liv i rymden, nära besläktat med oss och närmare än man kan tro. Intelligensen kan diskuteras dock.

2012-07-05 14:34:21
Dani

Hej.Brukar spana in din blogg då och då efter att jag berättade för en kompis att jag funderar på att söka in till samma linje som dig. Men har lite frågor som ingen annan har lyckats svara på och hoppades på att du skulle kunna hjälpa mig?

hur mycket svårare är kurserna på denna linje jämfört med de andra civ linjerna? Hur bra presterade du i skolan under gymnasiet? var du en medelmåtta eller topstudent?

Svar: Hejsan!Kul att du tänker göra det! Först av allt har jag ett inlägg om utbildningen, den kanske svarar på några av dina frågor. Länk: http://astronomi.blogg.se/2009/october/draft-okt-25-2009.html

Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på den där frågan. Civilingenjörer brukar ha samma kurser det första året, sen så ska man välja inriktningar och det är de som skiljer utbildningarna åt.
Under gymnasiet var jag faktiskt en medelmåtta, ingen toppstudent om jag ska vara ärlig. Det som gjorde studierna extra svårt under mitt första år på LTU var att jag inte hade läst matte e under gymnasiet. Det var inget kriterium förut, men nu måste man ha läst det när man söker till utbildningen :)
Assiye Suer

2012-07-14 14:56:16
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: