Göteborg och astronomi

Hej alla!
Det var en som ställde den här frågan: Skriv om ställen man kan gå till / saker man kan göra i GBG om man gillar rymden!

Just nu händer det faktiskt inte så mycket. Observatoriet har visningar tror jag, är inte hundra på det. Ska ta reda på det, men jag är säker på att bara skolklasser besöker obset.
Universeum har alltid något kul om rymden. Där kan man hitta en avdelning med mycket fakta och annat skoj. Det kommer säkert att hända saker under vetenskapsfestivalen, vilket är 25-29 april. Jag kommer att skriva om det när det är mer aktuellt. Vet jag mer så säger jag till! ;)
Jag önskar att det hade funnits fler rymdrelaterade grejer i Göteborg, allt handlar helt enkelt om allmänhetens intresse. Ska se ifall jag kan ordna något kul!

Sen var det en som undrade ifall jag kan påminna er om när man kan se meterorregn eller annat som man inte vill missa. Självklart kommer jag att göra det! Påminner er ett par dagar innan så att ni hinner förbereda er!

Kommentarer
Anonym

Hej! Grym blogg. Man blir riktigt stolt över att vara kurd. Kan du höra av dig till mig via min mail. Tänkte ställa en fråga! Mvh

2012-02-20 23:03:45
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: