Bläck som leder ström

Hej alla!
Snacka om att inte uppdatera, jag är sämst på det nu för tiden. Det beror mestadels på att jag pluggar, men jag är även trött i kroppen efter resan. Jag vaknade strax innan 7 varje morgon och somnade över 23. Jag är absolut ingen morgonmänniska. Vi var även på resandes fot hela tiden.
Jag hittade en underlig video på Youtube som jag tycker att ni ska se. Det handlar inte om astronomi, utan vetensklap rent generellt. Bläckpenna som leder ström...what? Se själva.
Det som gör den här pennan så unik är att man kan rita ledningar på bland annat papper, och sen när man kopplar ihop det med ett batteri till exempel så leds det ström, till en lampa ifall man vill det. Vilket smidigt sätt, kanske slutar man löda och skapar mycket mer avancerade och bättre kretskort i framtiden med denna metod?
Man kan även använda en vanlig blyertspenna och "skapa" kretskort på ett papper. Sök: paper Circuit på Youtube.

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: