Saturnus och Leoniderna

Hej alla!
Tänkte dela med mig av en bild som jag hittade. I verkligheten har inte Saturnus så starka konturer och stormarna så tydligt. Men NASA (om jag har rätt) har ändrat lite på fägerna och då dyker helt plötsligt stormas upp. Saturnus är en livlig planet, vilket bilden bevisar. Snyggt jobbat Cassini, som tog bilden! Ni kan läsa mer om bilden HÄR
Var det förresten någon av er som såg meteorregnet? Här gick det inte att se någon, som vanligt. Men APOD har publicerat en bild, som någon i Teneriffa hade tagit. På bilden ser man en meteor, som färdas i 70 km/s, och som brinner upp i jordens atmosfär pga. friktionen mellan den och luften. Bilderna till höger är spår efter meteoren, efter att den hade brunnit upp.
Jag har även märkt att min bloggdesign är helt crazy. Menyn ser inte ut som den ska göra. Jag måste hitta en som kan designa bloggar riktigt snygg. Någon av er som känner till en bra designer?

Kommentarer
michaela

sv: ja jag har läst lite om det och om jag har läst rätt så är det tre kandidatoår och två masterås? sen har jag även läst att man kan läsa till professor eller doktor efter dom 5 åren? hur höga är intagningspoängen? :)

2011-11-23 16:14:04
URL: http://michaelaannaelisabeth.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: