2012, dags att förbereda sig? NEJ!

Hej alla!

Igår när min mamma läste text tv så såg jag en rolig artikel. Det stod något i stil med "jorden går under"...och då sa jag : Det måste handla om 2012. Och självklart stämde det!

Alla har sakta börjat samla ihop sig och förbereda sig inför "jordens undergång". Det är nu böcker om Nibiru/Planet x säljs som bäst, och många okunniga människor går på allt som har skrivits om denna planet, eller bruna dvärg. Behöver inte ens koncentrera mig på ifall det är en brun dvärg, gasjätte som Jupiter eller en vanlig stenplanet. Det får dem som tror på dessa påhitt lista ut. Dock blir jag frustrerad, för dessa stackars människor tror på en planet som ingen har sett.
Det sägs att denna himlakropop, som självklart inte existerar, kommer att passera jorden och ställa till med det värsta du kan tänka på nästa år. Borde man då inte se denna planet? SJÄLVKLART! Men säg detta till alla hjärntvättade som nu har samlats på Bugarach!

Bugarach, är enligt alla fanatiker, platsen där man ska vara för att överleva när jorden ska gå under. Visst låter det konstigt, "Ett ställe där man ska vara för att överleva jordens undergång".
Frågan är då, varför just byn Bugarach av ALLA ställen? I närheten av denna by kan man hitta berget Pic de Bugarach, och det var just detta som man kunde läsa på text tv. Här är ett litet textutdrag från en hemsida som heter Abovetopsecret :

Bugarach, population 189, is a peaceful farming village in the Aude region, southwestern France and sits at the foot of the Pic de Bugarach, the highest mountain in the Corbières wine-growing area. But in the past few months, the quiet village has been inundated by groups of esoteric outsiders who believe the peak is an alien garage". According to them, extraterrestrials are quietly waiting in a massive cavity beneath the rock for the world to end, at which point they will leave, taking, it is hoped, a lucky few humans with them.
Recently, however, interest in the site had skyrocketed, said the mayor, with online UFO websites, many in the US, advising people to seek shelter in Bugarach as the countdown to Armageddon commences.

Sammanfattat: Bugarach är en by med ca 189 invånare och ligger i södvästra Frankrike. Där finns det ett högt berg där fanatiker har samlats. Dessa vill "överleva domedagen nästa år" och tror att det är just där man ska vara för att göra det.



Jag förstår inte vart dem har fått detta ifrån, vissa har en livlig fantasi. Enligt vissa har ett UFO svävat över berget, och att man under berget kan hitta flera UFO:n som kanske kan rädda vissa människor den 21 december 2012. Jag är mållöst, vet faktiskt inte vad jag ska säga...Jag trodde att vi människor var mer intelligenta.

Befolkningen där har fått nog, så de hotar med att kontakta den franska armén så att de kan sjasa bort alla som har samlats kring berget. Jag hoppas att dem gör det!

Frågan är, varför tror en stor majoritet på 2012 egentligen? Vi vet att den mayanska kalendern tar slut den 21 december 2012, men varför kommer jorden att gå under då?
Sen har jag flera frågor. Varför kan man inte se planeten? Den borde vara synlig! Kan ingen donera ett teleskop till en stackare, så att denna kan peka ut Nibiru. DÅ kommer jag att tro på nästan allt om 2012. 
Och vad är Nibiru/Planeten x? Är det en brun dvärg, eller är det en gasjätte? Eller är det en planet över huvud taget?
Och nu till varelserna som bor på planeten. Dessa kallas för Annunaki/Nefilim coh de ska äta oss människor, alternativt förslava oss. HUR kan dem leva på en brun dvärg (nästan död stjärna som avger infrarött ljus) eller gasjätte, när de är himlakroppar som består av gas? Det är som att bo på Jupiter, vilket är omöjligt. Hur hänger det ihop egentligen?
 
Nibiru/Planeten x i all sin glans! Ingen brun dvärg kastar materia!

Snälla, finns det ingen där ute som tror på 2012 och som vill diskutera detta med mig? Försök att övertala mig, även om du inte kommer att lyckas! Berätta varför du tror på 2012. Kan ni bara inte fatta att ALLA domedagsprofetior är lögn? Jorden skulle enligt Robert Fitzpatrick gå under den 21 Maj iår. Hände det? NEJ!
Varför är ni inte smarta och kollar upp ALL information om 2012? Då kommer du/ni ju upptäcka att vissa hemsidor påstår en sak, men att en annan hemsida påstår något annat och att ALLT är påhitt helt enkelt. Detta är bara ett stort tillfälle för alla "författare" att tjäna en stor summa pengar. Dessa personer har inget samvete, de kommer att sitta och skratta åt alla som har trott på deras lögner när dagen äntligen är här. Eller så kommer de att inse att de hela tiden har trott på en lögn och slösat en stor del att sitt liv.

Ett till råd till er alla, ifall ni absolut inte har något att göra. Om ni har en slant över, snälla köp en bok om 2012. Jag gjorde det, för ett par år sedan. Och jag har fortfarande inte läst ut den, för den är så tråkig och allt är bara nonsens! Är på sidan 30, av typ 200. Somnar så fort jag tar fram den. Man märker tydligt att författaren bara vill tjäna pengar, inget annat...


Kommentarer
Robert Cumming

Jocelyn Bell Burnell (hon som upptäckte pulsarer alltså) går igenom allt om 2012 i ett fint föredrag som finns på Youtube:

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=MUij0m6RbIQ

Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=kSDdP57YY7Q

Biten om Nibiru är speciellt rolig.

2011-06-28 16:25:08
URL: http://popast.nu
Per Backsten

Hej Assi, är verkligen ingen förespråkare till "2012

undergången" men har ändå några synpunkter.

Du skriver att författarna till dessa böcker

kommer att skratta "när dagen är här" och inget

händer, det tror jag med. Jag tror de kommer att

skratta hela vägen till banken.

Så jag säger.... snälla köp EJ en bok om 2012, lägg hellre pengarna på att köpa en bok om riktig astronomi då.

Sök på nätet om ni vill läsa om dessa galenskaper för det kan vara rätt kul, det erkänner jag.

He,he köp den här boken, den är tråkig, allt som står i den är nonsens, man somnar när man tar fram den ( du kommer aldrig få jobb som bokförsäljare :)

Men du kommer fixa det som rymdingenjör, kul med målinriktade tjejer och så driver du en bra blogg

med :)

Mvh Per



2011-06-28 18:24:13
Marlon

Skrammande hur korkat folk det finns =X En del folk kan man verkligen och fo tro vad som helst verkar det som. Haha Aliens som gommer sig under ett berg, awesome!



Fanns en sjalvmords cult som hette Heaven's Gate. Long story short, genom att bego sjalvmord so skulle deras sjalar (souls po engelska, har inte svenska bokstaver) komma ombord ett rymdskepp som foljde efter Hale-Bopp kometen. Bara en son sak haha.

2011-07-02 19:27:35
Stjärnskådaren

Vissa somliga verkar ju tro på nästan vad som helst. För de som skriver böcker och tjänar pengar, är det så att de verkligen tror på detta strunt eller har de bara upptäckt att folk kan fås att tro på vad som helst? "En dåre och hans pengar" och så vidare.



Jag längtar nästan tills 2012 är över. Då förväntar jag mig att alla som trodde på detta kommer att medge att de hade fel. Många kanske gör det. Andra kanske fortsätter förneka att de hade fel och istället hittar på en ny saga om att världens regeringar hittade på ett sätt att stoppa detta. Det finns ingen hejd på de saker som folk är beredda att tro på. En del verkar fokusera på de saker som inte har något stöd i form av bevis, medan de avfärdar det som har massvis med stöd.

2011-07-03 19:32:42
Anonym

Jag själv tror inte på att det kommer en planet just den 21 december 2012, men det sägs att det kommer vara andra påhitt som tar plats mellan 2012-2019 som sägs kommer vara väldigt svåra år för mänskligheten.



Men allt detta om en planet som är bebodd med utomjordingar kommer in i vårat solsystem är bara trams. Köp inte böcker om sådant, forska själv gratis på internet

2011-08-20 01:50:41
Daniella

Jag har väldigt många åsikter...men de lämna jag på ditt förra inlägg om 2012! SÅ LÄS DE FRU JAG TROR INTE PÅ NÅGOT.

2011-08-28 12:39:01
URL: http://daniellafrancisca.blogspot.com
Carro

Hejsan Assi,

Det här ang. planeten X.. Jag trodde på det förut, ett tag.. Och ett tag blev jag riktigt rädd också. Inge roligt alls.

Sen såg jag en video direkt från NASA:s hemsida där de säger att det inte existerar en sådan planet. Blev lugn då, men sen började tankarna om "men tänk om de bara säger så för att folk ska vara lugna..".

Och nu är jag inte lika rädd, tror faktiskt inte på planeten eller vad det nu ska vara.. Det är ju som du säger, om det skulle inträffa så borde man ju redan kunna se den!

Men så har jag också hört att om man laddar ner google earth så kan man ställa in en viss grad och så ser man tydligen "planeten" där.. Har försökt själv men jag hajade inte på mig det där google earth på det sättet.

Jag tänkte fråga dig, du lär väl ha fått kolla i ett teleskop och så, har ni tagit upp frågan om planeten x och så? Och kollat i teleskop där den "sägs" ska befinna sig?

Vad säger man då?



Och själv är jag verkligen en "rymd" fantast.. Älskar allt som har med stjärnor och planeter att göra. Helt underbart, vackert och så mystiskt!

Vill också fråga, hur kommer det sig att du valt att utbilda dig till det du utbildar dig till och var någonstans började du? :)



Tack för en super bra blogg!!!

Och massor med lycka till i astro livet!!

/Carro

2011-10-09 00:05:57
Assi

Hejsan!

Tack så mycket först av allt! :)

Ja, jag har sett det där med Google och det där med koordinaterna. Jag tror personligen inte att det finns något där, ingen planet som gömmer sig.

Många påstår att den där biten är utklippt, och att egentligen finns bevis på en planet. Det ska tydligen vara planeten x. Jag tycker att folk har för mycket fritid. Om det nu är en extraplanet i vårt solsystem, varför skulle då NASA vilja hålla det hemligt? När astronomer hittar en liten planet flera ljusår ifrån oss så får man läsa det överallt. Tänk dig hur stort det hade varit att hitta en ny planet i solsystemet.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, tycker att personen som hittade på detta var lite väl ambitiös. Har man inga bevis så ska man absolut inte påstå något sånt här. För när det gäller astronomi så kan man bevisa det mesta, speciellt när det gäller en planet i solsystemet. Jag tror att det har blivit en stor grej av detta pga. 2012.



Mitt intresse startade när min lärare pratade om månlandningen. Du kan läsa mer om det under fliken "om mig"



ha det så bra och tack igen! :)

2011-10-09 21:32:51
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: