Appar för astronomi intresserade

Hellu alla!

Jag bläddrade igenom Telescopium idag och hittade något intressant. Jag är säker på att majoriteten av er läsare har en iPhone eller en andreoid telefon. Själv har jag min gamla n95:a, som ska bytas ut mot en iPhone 5 (snart hoppas jag)! Aja, nu till det intressanta. Där ute finns det massa appar som man kan ladda ner, och självklart finns det astronomi appar. Trodde dock inte att det fanns så många! Så nedan hittar n i en lista med alla tillgängliga appar som kan vara användbara när ni är ute och observerar, eller bara är nyfikna på vad som går att se.


Planetarier för iPhone, iPad:
Distant suns GoSatWatch GoSkyWatch pUniverse SkyView SkyORB SkySafari Star Rover Star Walk Stellarium

Appar som inte är planeatier
Messier List MissionClock NASA

Appar för android:
Astro Panel Google sky map Heavens above Messier's list MoonPhase SkEye Space Junk

Det finns säkert fler, men dessa har Telescopium skrivit om. Jag längtar till iPhone 5!!

Kommentarer
Stjärnskådaren

Tack för tipsen! Har en Android och testat Google Skymap sen förut, ska prova de andra nu.

2011-07-13 13:02:50
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: