Rymdutställningen i Sthlm

Hej alla!

Som sagt så blev jag intervjuad av SR, och jag blev det i Tekniska museet i Sthlm. Det gick bra och jag känner mig nöjd. Ni kommer att höra intervjun i början av April.
Jag visste redan att det fanns en utställning om rymden där, skrev om det för några veckor sen. Däremot visste jag inte att den var så BRA!
Min reaktion när jag såg NASA loggan ska vi inte tala om. Jag var precis som ett barn, blev helt exalterad. Journalisterna märkte det och skrattade. Det är något med NASAs och ESAs logga som får mig att hoppa till. Tänk att en logga kan göra en person så glad!

Utställningen är den bästa jag har varit på, någonsin. Där hittar man exakt ALLT! Och då menar jag allt! Bilder, rymdmat, rymddräkter, gamla artiklar och tidningar, modeller... listan är lång. Och man lär sig väldigt mycket när man är där. Så passa verkligen på att gå dit. Ni kommer inte att bli besvikna! Jag var helnöjd efter besöket!

Jag insåg även en grej. Jag har haft bloggen i mer än 3 år nu! Tiden flyger bokstavligt talat iväg!



Några bilder som jag tog.

P.s. ni tittar väl på uppskjutningen på NASA tv...?  d.s..


Kommentarer
annsoh



Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

2011-02-27 19:12:51
URL: http://annsoh.blogg.se/
Stjärnskådaren

Den utställningen ska jag åka och se någon gång.

2011-03-07 07:48:46
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: