Nya stjärntecken?

Hej alla!
Har inte uppdaterat på länge och det beror på en sak. Något som ni kanske inte visste om mig är att jag är galen i fotboll. Spelar oftast fotboll med killarna i Luleå. Jag reste till Barcelona förra veckan och tittade på mitt favoritlag FC Barcelona på Camp Nou. Vilken upplevelse! Blir något jag sent kommer att glömma.
Nu till astrologi, ja ni läste rätt. Denna gången är jag med i en artikel om astrologi. Blev en kort kommentar eftersom att jag var vid flygplanet när dem ringde mig. Artikeln publicerades i NSD- Norrlands Socialdemokraten ungdomssida.



Vad har ni att säga om det här med nya stjärntecken, eller stjärntecken över huvud taget? Är det något ni tror på eller tycker ni bara att det är kul att läsa sitt horoskop?
Jag läste alltid mitt horoskop i Metro varje dag när jag tog spårvagnen mot skolan. Ibland stämde allt, ibland stämde inget. Så är det med ett horoskop. Frågan är varför vissa tror på sitt horoskop, när det inte finns något samband mellan oss människor och himlakropparnas placering. Att till exempel Månen befinner sig nära en himlakropp under en viss period gör så att vissas dag kommer att bli si och andras så. Hur vet astrologerna det egentligen? Månen och himlakroppen kommer att kanske befinna sig i samma position om några månader, skriver då astrologen samma sak igen? Det har jag inte lagt märke till, det är något nytt varje dag. Alla tidningar har heller inte samma horoskop, vissa säger annat även om det är samma dag.

Kommentarer
Stjärnskådaren

Jag har inget till övers för detta heller, det är bara strunt. Man kan ju läsa för underhållningens skull men mer än så är det inte. Jag anser att astrologi är för astronomi som alkemi är för vanlig kemi. Alltså en sorts urgammal mytologisk grej som visade sig vara helt frikopplad från verkligheten.



Det riktiga universum vi ser är väl tillräckligt spännande? Det är dessutom på riktigt. :)

2011-02-09 15:27:53
Henrik

Har du läst NSDs webbupplaga? Över 380 kommentarer på artikeln om stjärnbilderna. Ganska intressanta reaktioner måste jag säga.



http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=5912226

2011-02-16 11:34:14
URL: http://arcticspace.wordpress.com
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: