Rymdutställning

Hej alla!
Armen är svag och värker fortfarande, men det går att skriva denna gången ;). Tänkte tipsa er om något intressant som kommer att vara igång i början av nästa år. Utställningen sker på Tekniska museet i Sthlm och den heter A Human Adventure. GP har skrivit om detta och jag har kopierat lite ur artikeln.

Utställningen omfattar över 400 autentiska föremål, flera av dem visas för första gången. Bland annat kommer besökarna att få se rymddräkter, motorer, satelliter, rymdteleskop och rymdkapslar i original eller replika.
Det blir en möjlighet att få visa upp utvecklingen inom rymdforskningen och ytterligare öka allas intresse och kunskap för rymden, säger Sveriges astronaut Christer Fuglesang.

Utställningen öppnar 27 januari och pågår till sjätte november nästa år. Från Stockholm går rymdutställningen sedan vidare till en flerårig turné i Europa och USA.

Jag tycker så klart att detta är jätteintressant och kommer säkert att besöka Tekniska museet. Sist jag var där så såg jag utställningen om ISS. Skulle inte vara så dåligt att se en rymddräkt bland annat!

Kommentarer
Robert Cumming

Enligt vad jag kunnat lista ut är det inte NASA som anordnat utställningen, utan ett finländskt företag med huvudkontor i Holland (!). Men den ska handla om just NASA och har med en massa gamla NASA-prylar.

http://www.tekniskamuseet.se/1/1792.html

2010-09-13 20:24:26
URL: http://popast.nu
Assi

Oh my bad! Rättat felet ;) Tack!

2010-09-13 23:30:46
Sabine

Hej,



återkommer hit igen, har varit här förut och skrivit :P Det lutar faktiskt åt att jag går ett basår för att få behörighet och sen hoppar jag iväg till samma utbildning som du går nu. SUPER EXCITED! Har bestämt mig för att uppfylla mina drömmar istället för att fortsätta drömma :)



Utställningen låter ju helt klart väldigt spännande, häftigt att se, jag kommer nog garanterat åka ner och se den! Lär inte vara svårt att få med sig nån på det heller, gud vad roligt! Tack för tipset!

2010-09-27 00:31:39
URL: http://vetauriel.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: